НАВІГАЦІЯ
НОВИНИ "ПРОГРАМИ ДЛЯ БІЗНЕСУ"
Форми згідно нового Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами в 208 оновленні
Форми згідно нового Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами в 208 оновленні
Звертаємо увагу наших користувачів, що в 208 оновленні реалізована можливість подання нових форм згідно Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, який затверджено наказом МФУ від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок). Згідно роз'яснення ДФСУ від 17.11.2017 року приймання нових форм буде забезпечуватися, починаючи з 01.01.2018.

Для того щоб отримати можливість працювати з новими формами в програмі «М.E.Doc» обов'язково встановіть 208 оновлення.

Перед тим, як розглянути роботу з новими формами нагадуємо, що чинні договори про визнання електронних документів та пов'язані з ними повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП) продовжують діяти до виникнення визначених Порядком підстав, а саме:

  • отримання інформації від АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника;
  • отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника;
  • отримання інформації з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
  • наявність в Реєстрі самозайнятих осіб інформації про зняття з обліку самозайнятої особи як платника податків в контролюючому органі;
  • наявність у Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) у зв'язку зі смертю.
Порядок передбачає введення нових форм, а саме: Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (J1392001, F1392001), Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (J1391103, F1391103), Заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів (J1391401, F1391401); Повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів (J1491401, F1491401).

Форми для юридичних осіб знаходяться в розділі Державна фіскальна служба – Інше, форми для фізичних осіб – в розділі Державна фіскальна служба – Звітність фізичних осіб

Договір не є двосторонній, а має форму публічної оферти – договору приєднання, та укладається шляхом приєднання до нього Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів. При створенні Заяви дані договору, до якого надсилається Заява, заповнюються згідно коду податкової інспекції, яка вказана в картці підприємства. Якщо користувач хоче змінити договір, від може вибрати його з довідника, який підключено до відповідних полів.

В програмі «М.E.Doc» реалізована можливість переглянути текст договору, до якого відправляється Заява, та інформацію про підписи, які накладені на договір. Для цього необхідно виконати команду Наступні дії – Договір.

В Заяві необхідно вказати адресу субсайта офіційного веб-порталу ДФСУ, де розміщено договір про визнання електронних документів. Як було повідомлено в роз'ясненні ДФСУ, договори про визнання електронних документів розміщені у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Згідно Порядку Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів підписується особою, що зареєстрована в ЄДР, тобто керівником, та електронною печаткою (за наявності).

Заява розглядається протягом одного робочого дня. Якщо до кінця робочого дня, наступного за днем відправлення Заяви, контролюючий орган не повідомив відправника про приєднання до Договору або відмову в ньому, то приєднання проводять автоматично в момент спливу такого строку. Зазначимо, що в прийнятті Заяви буде відмовлено за наявності діючого Договору.

Для реєстрації ЕЦП інших посадових осіб необхідно відправити Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису. До Повідомлення вноситься інформація про підписувачів, яким надається право підпису електронних документів, крім Заяви про приєднання до Договору. Це означає, що в Повідомлення не потрібно додавати підпис керівника та печатку.На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору, тобто керівника і останньою - електронна печатка (за наявності). Процедура розгляду Повідомлення аналогічна до розгляду Заяви.

У разі виникнення підстав для припинення дії Договору про визнання електронних документів та повязаних з ним Повідомлень про надання інформації щодо ЕЦП, які були наведені на початку статті, платнику податків буде надіслано Повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів. Переглянути Повідомлення про припинення дії договору можна в розділі Державна фіскальна служба – Інше для юридичних осіб, та в розділі Державна фіскальна служба – Звітність фізичних осіб для фізичних осіб.

Четверта форма згідно нового Порядку- це Заява про припинення дії договору про визнання електронних документів. При заповненні цієї форми користувач також може вибрати з довідника договір, до якого відправляється Заява.

Як зазначено в Порядку, Заява подається до контролюючого безпосередньо підписувачем Заяви про приєднання до Договору, тобто керівником, із пред'явленням документа, що посвідчує особу, або уповноваженим представником, тому на сьогоднішній день для цієї форми передбачена тільки можливість друку.



Бажаєте отримувати важливі новини від Компанії Програми для бізнесу?
Підпишіться на електронну розсилку.